wtorek, 10 grudnia 2013

KURS na tekturkowe pudełko

Witam,
CRAFTfun w swojej kolekcji sklepowej posiada szereg efektownych pudełeczek do własnoręcznego sklejania. Efektownych, ponieważ posiadają ruchome wieczko - można otwierać i zamykać do woli ;)
W związku z nimi przygotowałam na dziś dla Was kurs, który przedstawi jak wykonać i ozdobić jedno z nich.

W celu WYKONANIA pudełka będzie nam potrzebne:
*baza pudełka ;)
*sznurek;
*klej
Do OZDABIANIA zaś przyda się:
*papier (wystarczą 2 arkusze 30x30);
*nożyczki;
*klej;
*pianka 3D;
*gesso i narzędzie do jego nakładania;
*brokat;
*gaza;
*śnieżynki tekturkowe;
*napis Frosty is love;
*kwiaty - w naszym przypadku poinsecje.

KURS NA PUDEŁKO NA LISTY
(do Świętego Mikołaja. Koło takiego pudełka na pewno nie przejdzie obojętnie ;) ) 

Początek wiążemy na mocną kokardkę lub podwójną pętelkę.


Zaszywamy każdą dziurkę ;)



 Gdy mamy przewleczony cały sznurek - dobrze go naciągamy, żeby cała spirala miała równe oczka.


Końcówkę sznurka przewlekamy jeszcze raz przez przed ostatnie oczko, żeby schować sznurek pod wieczko. 


Wiążemy sznurek w pętelkę razem z ostatnim oczkiem.


Powiązane elementy sklejamy w całość.




I mamy GOTOWE pudełko! Teraz czas na jego ozdobienie!
Wycinamy potrzebne elementy. Ja wycięłam kartki mniejsze mniej więcej o 2mm od każdej z powierzchni.


Przednią część wieczka potraktowałam białym gesso imitując śnieg.


Następnie wycięłam kolejną warstwę, mniejszą o ponad 1 cm od poprzedniej. Ozdobiłam ją przeszyciami maszynowymi oraz potargałam brzegi.


Uwielbiam wielowarstwowe formy, więc i tutaj nie mogło zabraknąć pianki 3D (ale tylko przy drugiej warstwie).


Wszelkie zamieszczane przeze mnie ozdoby tekturkowe ozdobiłam najpierw gesso, a potem ogromną ilością brokatu.


Pod wierzchnią warstwą umieszczamy pocięte elementy gotowych śnieżynek. W niektórych miejscach kleimy pomiętą gazę. Na sam koniec przyklejamy wierzchnią warstwę z pianką. 


Ozdabiamy wg uznania, kwiatkami, perełkami, co nam tylko wpadnie do reki. 




Pakowny, efektowny, po prostu idealny prezent pod choinkę!

W pracy wykorzystałam:
*bazę pudełko na koperty
*zestaw śnieżynek
*napis Frosty is love

MOJE UWAGI I RADY:
*przed "związaniem" wieczka można pomalować elementy tekturowe farbą lub zatuszować np brązowym tuszem (w zależności jakich kolorów będziemy używać do ozdobienia pudelka) tak ażeby nie było widać wypalonych dziurek;
*jeśli chodzi o malowanie pudełka. Najpierw pomaluj części które mają dziurki. Zszyj je. Sklej całość i wtedy pomaluj kanty pudełka - będziesz mieć pewność, że zamalowane zostały wszystkie miejsca;
*PAMIĘTAJ! Gdy sklejasz pudełko zostają na rogach małe ilości kleju, zgarnij je palcem lub kartką, żeby nie zostały wypukłe grudki;
*przyklejając wierzchnią warstwę (tam gdzie masz piankę) zwróć uwagę czy dobrze się trzyma, czasem trzeba jej pomoc. Ja stosuje wtedy klej na gorąco (jednak może to też być Magic).

Pozdrawiam serdecznie

3 komentarze: