niedziela, 29 stycznia 2012

lekcja Ogrodnictwa, czyli kurs na kartkę doniczkę

witajcie na lekcji Ogrodnictwa z Ladybug :)
oto sposób na pięknie kwitnące kwiaty w doniczce 

1. Potrzebne materiały:
-tekturka z Craftfun, np. płotekmotywy roślinne, równie dobrze sprawdzą się ornamenty
-karton A4
-papier ozdobny (wystarczy kawałek 10x10 cm)
-klej, nożyczki, taśma dystansowa lub kostki, 
-ozdobny dziurkacz brzegowy (opcjonalnie)
-tusz pigmentowy (opcjonalnie)
-kwiaty różne różniaste
-perełki w płynie lub stickery,
-ćwieki, guziki, listki, tasiemki -wszystko to czym lubimy ozdabiać nasze prace :)




2. Karton wizytówkowy A4 składamy na pół i rysujemy doniczkę, której dnem staje się zgięcie kartki. Na zdjęciu narysowałam wymiary mojej doniczki, gdzie po wykonaniu całość pracy wraz z kwiatami ma około 15 cm. Bardzo się starałam aby było to czytelne, ale moje zdolności informatyczne są ograniczone:P

3. Wycinamy doniczkę, nie przecinając dna! W ten sposób otrzymaliśmy dwie doniczki złączone zgięciem kartki, Czas na "wkład". Wkład jest mniejszy od doniczki, aby oczywiście mógł się do niej zmieścić. Koronę na kwiaty otrzymamy rysując koło, ustawiając szpikulec cyrkla na środku czerwonej linii. Docinamy brzegi wg uznania.


4. Sklejamy brzegi doniczki, wg rysunku- nie sklejamy dołu, nad zgięciem- inaczej wsad nie wejdzie do końca i będzie wystawał.




5. Teraz gdy mamy gotową bazę rozpoczynamy ozdabianie, czyli przed nami sama zabawa :) zaczynamy od nadania koloru doniczce - od wymiarów bazy odejmujemy po 3 mm z każdej strony i wycinamy. Mnie nie udaje się wyciąć równiutko, więc podklejam papier ozdobny 1mm taśmą dystansową i dopiero przyklejam na bazę.


6. Czas na tekturkę z craftfun.pl. Ja zdecydowałam się na płotek, który potuszowałam i podkleiłam także dystansem- uzyskałam efekt 3D. Perełkami w płynie nabiłam gwoździe. Do doniczki dokleiłam jeszcze wyciętą dziurkaczem koronkę oraz tasiemkę. (i tu zapadł zmrok i zaczną się straszne zdjęcia z lampą:p)

7. Wkład do doniczki ozdabiamy do czerwonej linii. Ja najpierw przyklejam gazę aby uzyskać "tło", następnie sadzę różnego kształtu kwiaty. Dodatkowo doklejam listki, ćwieki, perełki i motyla.

8. Do doniczki doklejam napis i kwiaty posadzone :)
 Kwiaty lubią nasłonecznione, bezwietrzne miejsca. Chronić przed wilgocią, nie podlewać. Patrzeć  i wzdychać ;) 
Mam nadzieję, że kurs jest jasny i zrozumiały. W razie wątpliwości pytajcie. Czekam na Wasze doniczki :)
Korzystając z kursu pamiętajcie o podlinkowaniu go do bloga craftfun!

9 komentarzy:

  1. Przydałby mi się tu szablon doniczki do ściągnięcia, żebym sama nie musiała rysować ;o))

    OdpowiedzUsuń
  2. Super kursik! Bardzo czytelny i efekt zachwytu murowany...

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo.. fajny kursik! Dzięki wielkie!
    PS no i zgadzam się z Madzik... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny kursik:) ale faktycznie brak szablonu do ściągnięcia- trzeba będzie wziąć ołówek i linijkę;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się

    OdpowiedzUsuń
  6. http://andreawalford.com/printable-template-for-the-flower-pot-card

    a tu szablon
    http://www.andreawalford.com/templates/FlowerPotTemplate.pdf

    OdpowiedzUsuń
  7. Super :-) bardzo czytelny kurs, dziękuję pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń