niedziela, 8 maja 2016

Kurs na pudełko urodzinowe

Witajcie.
mam takie wrażenie, że tak jak Aśko jest ambasadorem badzikowym, tak ja ambasadorem tutorialowych pudełek ;)
Myślę jednak sobie, że warto mieć w zanadrzu kilka koncepcji tego typu opakowań na różne okazje, gdy chcemy podarować coś skromnego lub małego, a jednocześnie w eleganckiej, albo ciekawej oprawie.

Zaczynam zatem!


KROK 1:
Czego nam potrzeba?


KROK 2:
Wykonujemy pudełko dokładnie takie jak do exploding box. Ja jako bazę wybrałam sobie tylną okładkę... bloczku papierów do scrapbokingu. Nic nie może się zmarnować. Ale oczywiście, mozecie użyć kolorowego papieru, jak najbardziej.
Moje pudełko to kwadrat 27X27cm podzielony na 9 kwadratów 9X9cm. Cztery "brzegowe" kwadraty zostały usunięte - pozostały tylko paski o szerokości ok. 2 cm, by można było połączyć ścianki pudełka.
A propos ścianek... 
Dziecko osobiste  dzisiaj opowiedziało mi dowcip:
Dlaczego ściany nie mogą się pobić?
Bo między nimi jest pokój :D


Tak wygląda pudełko po sklejeniu ozdobionych papierem ścianek.

KROK 3
Teraz zajmiemy się "otwarto-zamknięciem" naszego pudełka. 
Ponieważ oprócz umiłowania do recyclingu lubię też oszczędność, to ten szablon troszkę inaczej wygląda niż pierwotnie zamierzałam. Koncepcja upadła, bo długość całości przekraczała 30,5 cm. Ale wróćmy do tego, co stworzyłam. Dwa identyczne zamknięcia. Pamiętać należy, by ten pasek o wym. 2X9,5 cm przyciąć po bokach, bo będzie on klejony od spodu powyższego pudełka, którego boki mają 9 cm, a nie 9,5cm

Tak wygląda ozdobione skrzydło oraz sklejone:. W międzyczasie pomyślałam, że dobrym rozwiązaniem będzie użycie tasiemki, która zwiąże oba skrzydła. Można też wykonać otwory na obu częściach wieka i przez nie przeprowadzić sznurek, koronkę, albo przymocować np. guziki i wokół nich zawiązać sznurek.

Przy okazji... Kawa jest podczas robienia wszelakich pudełek niezbędna.:P


 KROK 4
Skrzydełka przyklejamy od spodu tymi paskami 2X9 cm i dó jeszcze raz oklejamy papierem, by ukryć miejsce sklejenia.
Teraz już przyozdabiacie pudełko, jak chcecie. Miło, jeśli użyjecie naszych tekturek. Ja wykorzystałam ZESTAW URODZINOWY.




Mam nadzieję, że spodobała się Wam taka koncepcja pudełka .

Pozdrawiam,

2 komentarze: