sobota, 16 listopada 2013

Kurs na kokardkę świąteczną i nie tylko

Witam,
na dziś mam dla Was kurs na kokardkę, będzie nam potrzebne:
-wstążki;
-nożyczek;
-nitki;
-kleju;
-elementu wykańczającego. Może to być guzik, koralik, serduszko, gwiazdka... co nam tylko przyjdzie do głowy.

W pierwszej kolejności odcinamy potrzebną długość wstążki (ja zazwyczaj robię z 50cm, ale to zależy jaką dużą kokardkę chcemy wykonać). I zaczynamy składać...


Dobrze jest zostawić kawałek wstążki. Przy końcowym wiązaniu będzie ładnie odstawać.


I składamy... Ja robię zazwyczaj 6 "uszek" po 3 na każdą stronę.
Przy ostatnim "uszku" wkładamy wstążkę pod całość kokardki (patrz zdj 9).


Ściskamy powstałą w ten sposób kokardkę i obwiązujemy mocno nitką, pamiętając żeby zostawić kilka cm do związania obu końców nitki (patrz zdj 11).


Związaną kokardkę ładnie formujemy (zdj 17).


Na koniec przyklejamy element dekoracyjny i obcinamy brzydkie końcówki.


Mamy gotową, śliczną kokardkę!


To na prawdę nie jest takie trudne na jakie wygląda ;)

A tak prezentują się kokardki w użyciu:






Prawda, że efektowne?

Pozdrawiam


W pracy wykorzystałam:
*gwiazdki







12 komentarzy:

  1. Świetny kurs! Zawsze zastanawiałam się jak te wszystkie cudne kokardki się trzymają, a to zwykła niteczka je ściska ;) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny kurs! wiązanie kokardek to moja megazmora:)

    OdpowiedzUsuń
  3. kurs fantastyczny :) jasny i przejrzysty, chociaż mam wrażenie, że z moimi zdolnościami do wiązania wstążek i tak się zamotam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny kursik,. wiązałam już kokardki na tyle sposobów i efekty... hm średnie, mocno średnie. Jeśli z Twojego wyjdzie mi lepiej, chyba Cię ozłocę :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne kokardy i eleganckie kartki

    OdpowiedzUsuń
  6. Super wyszło, ale żeby wykorzystywać trzech króli????? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myslę, że trzej królowie się nie pogniewali i że bardzo miło spędzili czas razem ze mną :D

      Usuń
  7. Fajny kursik dzięki :) zawsze mam problemy z wiązaniem kokardek. Karteczki są bardzo fajne !!

    OdpowiedzUsuń