wtorek, 8 października 2013

WKRÓTCE PREZENTOWY SZAŁ: kurs na efektowne opakowanie drobnego prezentu

Witam Kochani!
To mój debiut jako projektantki, dlatego też bardzo intensywnie zastanawiałam się, co Wam przedstawić na początek. Pomyślałam sobie, że teraz nadchodzi czas prezentów i obdarowanek z różnych okazji: haloween'owe cukierasy, mikołajkowe drobiazgi, wigilijne podarunki a w międzyczasie każdy ma jeszcze imieniny czy też urodziny.
Wpadłam zatem na pomysł pokazania Wam bardzo szybkiego i łatwego kursu na wykonanie efektownej torebeczki, która uatrakcyjni jakiś drobny prezent.
Zaczynamy?
Tak wygląda schemat do naszego pudełeczka. Potrzebny jest papier o wymiarach 16 cm X 30,5 cm. Linie proste oznaczają miejsca, które będą liniami zagięć. Linie oznaczone od 1-8 będą liniami przecięć. Trójkąty zaznaczone na zielono, należy wyciąć.

1. Najpierw kostką introligatorską zaznaczamy wszystkie linie zaznaczone na schemacie.
2. Nożyczkami lub specjalnym nożykiem nacinamy linie oznaczone zygzakiem i numerami od 1 do 8 oraz wycinamy zielone trójkąty.
3.  Kolejnym krokiem jest złożenie projektu na pół i dziurkaczem wycięcie kół w środkowych prostokątach. 


Tak wygląda gotowa praca. Zwróćcie uwagę na to, że z jednej strony dwa elementy ( zaznaczone strzałką) skróciłam o ok. 1 cm. Przypomina mi trochę motyla. Te środkowe prostokąty - nazwijmy głową i odwłokiem ;) - dla ułatwienia w tłumaczeniu, jak złożyć pudełeczko. 

Zanim złożymy pudełko, proponuję je najpierw ozdobić - będzie łatwiej przy klejeniu dodatków. Przód pudełeczka dekorujemy wg własnego pomysłu, wizji i gustu. Ja zdecydowałam się na tekturkowy napis z CRAFTfun "serdeczne życzenia", który pomalowałam akrylową farbą w kolorze turkusowym, a następnie nałożyłam na to bezbarwną konturówkę.Ponadto ozdobiłam różyczkami oraz trzema rodzajami listków wyciętych dziurkaczami.

1. Składanie pudełka zaczynamy od krótszego boku, uprzednio nałożywszy na niego klej. Ów bok nakładamy od strony wewnętrznej prostokąta, którego nazwałam " głową motyla";).
2. Od zewnątrz tego prostokąta natomiast powinien być widoczny trójkąt. Tę czynność powtarzam z drugiej strony składając i przyklejając elementy do " odwłoka motyla".
3. Tak po złożeniu powinien wyglądać bok pudełka. 

Ucha pudełeczka ozdobiłam tasiemką dopasowaną kolorystycznie do papieru, zaś wycięte dziurkaczem kółko użyłam jako tag i   nakleiłam na niego drewnianego motylka.

Muszę się Wam przyznać, że gdy zobaczyłam te wszystkie tekturki, wpadłam w prawdziwie kreatywny szał i nie mogłam się powstrzymać przed tym, by z jednej strony pokazać Wam, jakie szerokie zastosowanie oraz okazje pozwalają na stworzenie takich pudełeczek, jak i  przedstawić, ile możliwości dają tekturki CRAFTfun'u .

Uwielbiam ozdoby halloween'owe, bo niby mają być groźne, ale tak naprawdę często bywają zabawne. Ja pajączka z CRAFTfun pomalowałam akrylową farbą na czarno i nakleiłam ruchome oczka. Czyż nie jest teraz sympatyczny?

W przypadku tej pracy nie mogłam się powstrzymać przed użyciem cudnego napisu WARM WISHES, który najpierw potraktowałam klejem "magic", a następnie posypałam go przezroczystymi kuleczkami, by nadać efekt mrozu i zimna. Dodatkowo użyłam stempelka, w którym zakochałam się od pierwszego wejrzenia ;)

Tak się prezentuje cała trójka:


Mam nadzieję, że przekonałam Was do wykonania tego naprawdę łatwego i szybkiego pudełęczka! Jestem głęboko przekonana, że macie już głowy pełne pomysłów i czym prędzej stworzycie kilka takich efektownych opakowań. Koniecznie się nimi pochwalcie, pamiętając o podlinkowaniu zdjęć na naszym blogu!

Schemat Torebeczki - download

Pozdrawiam serdecznie,

10 komentarzy:

  1. Super kurs! Z pewnością wykorzystam, bo torebeczki wychodzą świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I wszystko jasne, chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A czym zastąpić ten dziurkacz ? Nie mam takiego . Torebki słodziasne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma z tym problemu problemu, bo mam go od niedawna. Do tej pory tego typu kółka robiłam albo cyrklem albo brałam okrągły przedmiot o odpowiedniej średnicy i odrysowywałam. Mam jednak dla ciebie lepszy pomysł:pod całym postem jest:
      Schemat Torebeczki - download

      Wystarczy kliknąć, a ukaże się gotowy schemat, który możesz wyciąć- razem z kółeczkami :)

      Usuń
  4. Piękne torebusie podobają mi się. Zapewne sama też spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń